Ik ben er nog! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Erwin Peeks - WaarBenJij.nu Ik ben er nog! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Erwin Peeks - WaarBenJij.nu

Ik ben er nog!

Door: Erwin Peeks

Blijf op de hoogte en volg Erwin

18 Maart 2015 | Indonesië, Denpasar

Selamat Malam!

Ik heb de afgelopen weken weer berichten gekregen dat jullie het ook leuk vinden om te lezen wat ik hier allemaal uitspook en waar de volgende blijft, dat maakt het ook leuk om dit te typen!! Bedankt hiervoor! Overigens staan een deel van de foto’s op mijn facebook, voor de verandering lopen de foto’s een keer voor op de blog.

We beginnen gewoon vanaf het weekend waar ik de vorige keer weer ben gestopt! Het begon vroeg op een zonnige zaterdag ochtend, we werden opgehaald met een bus om te gaan raften in het midden van Bali, in groepen van 4 gingen en een gids gingen we van een 11km lange rivier af. Ons dreamteam begon als laatste, het begin was even rustig aan doen om even te wennen en er een beetje in te komen. Al snel kwam hier verandering in toen de versnellingen een beetje begonnen en we alle hoeken van de boot werden doorgeslingerd. Het eerste uur bestond dan ook veel uit voorwaarts en achterwaarts de rivier af te dalen, met hier en daar een rots om tegen aan te knallen of op vast te blijven zitten. Alles stond in het teken van de 4 meter drop van een waterval, vlak hiervoor we kregen we een kleine instructie waarmee de kans op verwondingen het kleinst was. Toen we stil stonden, hoorden we ineens FROG FROG FROG!!! Waarop wij begonnen te lachen (Haha die indo is bang voor een kikker), maar onze indo sprong eruit en begon in onze titanic te meppen. Bleek het een wel aardig giftig kikkertje te zijn die ons wel even om zou brengen, oeps. Toen onze volgende levensgevaarlijke uitdaging, de waterval. Deze viel reuze mee, we konden alleen niet recht blijven zitten maar verder allemaal ongedeerd gebleven. Vervolgens even aan de zijkant gechilld, wat ons onze positie in de race aardig heeft verneukt. Het laatste half uur was natuurlijk geen klap meer aan na de waterval, het leukste was al geweest. Na het raften mijn eerste fatsoenlijke douche gehad op Bali(!) en een lopend buffet, wat werkelijk een heerlijke maaltijd was, gevolgd door de bus terug naar huis.

De zondag erna vol goede moed gereden naar Bedugul, dit is op een aardige hoogte en vanaf het hoogste punt kun je 3 meren zien van uit 1 plek, heel vet dus. De dag begon vol zon tot we een beetje de bergen in kwamen. Hier regende het geen geen zonnestralen en al snel was onze poncho eerder noodzaak dan luxe. Hoe verder we de berg op kwamen hoe beter het weer werd, op een rustig plekje even gestopt langs de weg om aapjes te kijken en voeren. Ze waren nog net niet tam, maar ze pakten het wel gewoon uit je hand als je het ‘aan ze gaf.’ Toen de de regen ons weer had ingehaald maar snel doorgereden naar boven, hier kwamen we uit bij ‘The View’. The View is een restaurant en vanaf hier kun je de 3 meren zien, mocht het niet zo zijn dat ons ‘View’ grofweg 20 meter vooruit was. Ja echt genieten zegmaar. Zit je daar met je korte broek en t-shirt aan op 1500 meter hoogte in de wolken… Echt zwaar kut dus, vooral toen we hoorden dat de rest lekker in de zon op het strand lag… We zijn maar snel omgekeerd en volle gas naar het strand gereden, hier nog een beetje zon mee kunnen pakken en mentaal voorbereiden op wederom een stageweek.

Deze week een dag geweest naar The Elephant Park en de Pod Factory, dit laatste is een chocolade fabrikant die chocola maakt van pure Balinese producten en vooral levert aan culinaire hoogstandjes (hotels en resorts). Hier een rondleiding gekregen, rondgekeken en natuurlijk geproefd. The Elephant Park zit op het zelfde terrein, we waren alleen te laat voor een ritje (helaas). Echter hadden ze hier wel 2 beren, met deze beren kon je op de foto tijdens voedertijd. De bewakers gingen eerst kijken of ze een beetje mak waren, dat waren ze gelukkig! Vervolgens moest je gaan zitten waarop de begeleider Winnie The Pooh wel even af zou leiden met wat honing en werd hij klaargezet op je schoot voor wat foto’s. Ik moet eerlijk bekennen, dat is best wel eng maar Oooh zo gaaf!! Zo’n beertje weegt niet eens zo gek veel en hij is gewoon lekker zacht. Enkel zijn tanden en klauwen was ik niet zo’n grote fan van. Later bleek dit ook wel terecht, bij de derde persoon moest de bewaker eerder stoppen met honing geven. Winnie bleek wat onrustiger te worden, nadat wij weer buiten zijn hok stonden wou hij de bewaker wel even grijpen. Deze kwam ineens al rennend op zijn kaplaarzen naar de deur gerend, OPEN OPEN OPEN!! Winnie en zijn andere mattie hebben blijkbaar geregeld ruzie en de bewaker rook naar die andere beer. Winnie zou hem wel even flink op de balg geven, gelukkig is ook deze indo veilig ontsnapt aan de dood.

Gevolgd door een traditioneel Balinees recept, Babi Guling. Deze activiteit is in feite het proces van vrolijk biggetje naar vrolijke maagjes. Wij mochten toekijken hoe het biggetje helemaal werd bereid voor ons avondmaal, het vrolijke biggetje werd afgemaakt en leeggehaald. Vervolgens werd Knorretje even neergelegd voor de nodige selfies en toen werd hij aan het spit gerijgd. Je zou denken dat dit best wel makkelijk gaat maar neuh niet echt. Zijn kaakjes zaten stijf op elkaar en hier moest verandering inkomen, gezien zijn gemoedstoestand werkte hij niet echt mee en moest dit met een beetje grof geweld. Dit duurde een poosje, wat je toch niet zou verwachten aangezien alles wat erin zat er wel uit was. Toen Knorretje eindelijk aan het spit zat moest hij nog worden gevuld en even gaar worden, dit even duurde ongeveer 2/3 uur. In de tussentijd gewoon gezellig gezeten en gewacht. In de avond was Knorretje eindelijk klaar, hij werd netjes op een bord gelegd en (netjes) in stukken gehakt. Vergelijk het met een boom omzagen, ze waren met een bot mes op Knorretje aan het inhakken. Anyway, hij smaakte prima, we kregen er rijst bij, Knorretjes nieuwe groente(?) vulling en een mengelmoes van zijn ingewanden (soort verse worst) wat haast het lekkerste was van allemaal.

De volgende dag een poging gedaan tot surfen, we hadden er degelijk weer bij, gezellig groepje en een goede maaltijd! Echter het was echt volledig kut. Zeebodem bedekt met scherpe stenen, moeilijk einde de zee in peddelen, bek volledig vol met zout water, niet op je bord kunnen staan en vervolgens dat takken einde weer terug peddelen want Ho maar dat die kutgolven je helpen. Einde.

Het afgelopen weekend een weekendje vol luxe genieten. Met 4 man sterk en business bandjes om Canggu Club in gegaan, normaal kost een weekabonnementje je hier zon 80 dollar. Ja WEEK abonnement. Hier een rondleiding gehad, potje gebowld, trampoline springen en genieten bij het waterpark. Dit alles met prima zonnetje erbij, die zien we inmiddels ook weer hier! Hierna even genoten van een sauna en heerlijke douches.

De zondag naar de Unique Rooftop Bar geweest, met een infinity pool boven op een resort. We vertrouwden google maps, grote fout… We werden helemaal om het resort geleid, tegen heuvels op met alleen maar losse keien om er vervolgens weer af te moeten. Op een scooter is dat niet echt een aanrader. Toen het net beter leek te worden was een horde willde koeien (lees: 3) die op ons af kwamen stormen. Ik was ze al een beetje voorbij, de scooter na mij niet. Hier hoorde ik Tim gillen waarop ik zelf ook maar het gas vol heb ingedrukt. Achteraf geheel onnodig (ze renden niet op mij af), plus dat ze gewoon wouden oversteken naar de andere kant van de weg naar hun matties en dit leek ze de beste manier. Na nog meer gehobbel en geglij kwamen we uit bij het resort. Bleek dat er ook een goede weg die er heen leed, maar zo maak je nog is wat mee hé! Het was gewoon een volledig 5-sterren resort. Voor een cola betaal je hier zo 6/7 euro, we hebben dan ook maar gewoon 1 pitcher bier besteld en mooi lang laten staan. Zelf heerlijk in het zwembad dobberen, wat foto’tjes maken (zie facebook!) en genieten van het eindeloze uitzicht.

Nu ben ik wel weer door de interessantere hoogtepunten heen. Wederom een complimentje ontvangen dat ik zo hard bezig was voor school! Zoals misschien ook wel is opgevallen is dat ik deze week actief op Facebook ben geweest met foto’s etc. Wees gerust, de komende weken zal ik het weer rustig houden!

Mocht het je trouwens leuk lijken om deze zomer naar Indonesië te komen? Zeker doen! Boek je internationale ticket naar Jakarta of Denpasar en ik regel de rest voor je droomreis!
www.come2indonesia.com

Bedankt voor het lezen!

  • 18 Maart 2015 - 11:25

    Lisa:

    Heerlijk zeg! Ik ben nu wel benieuwd naar dat infinity pool. Heb je foto's? Ennee, wat doe je nu op stage dan ;) geniet ervan! x

  • 18 Maart 2015 - 13:08

    Bea Peeks:

    Geweldig, maar ik ben blij dat ik achteraf hoor wat je allemaal uitspookt. Geniet ervan. X mam

  • 18 Maart 2015 - 14:38

    Irma Tibben:

    Haha nu maar even reageren op de goede dan ;)
    Super leuk verslagje weer, lees het met plezier!
    Geniet er van!!

  • 18 Maart 2015 - 16:12

    Erwin Peeks:

    Ik zal even voor je kijken voor de foto's Lisa! Ik dacht dat ik ze er op had staan maar dat dus niet echt van uit een mooie hoek! Op mijn stage ben ik vooral bezig met het beantwoorden van mailtjes van allerlei mensen die vluchten/hotels/tripjes of complete vakanties willen boeken. Hierbij adviseer ik ze ook met behulp van collega's! (en tripadvisor!) mocht ik de tijd niet vol krijgen dan doe ik een middagdutje of solitaire, echt super relaxed dus

    Sorry nichie! Ik had niet op de vorige twee keer gereageerd dat je het vroeg, hehe. Maar ik heb het hier echt geweldig naar men zin! Twijfelgeval of ik er niet een enkeltje van maak ipv deze retour!

  • 18 Maart 2015 - 17:05

    Jan Peeks:

    Ik lees dat je goed voor school bezig bent, goed zo jongen, eeeen lange vakantie, geweldig!!!!!!!

  • 04 April 2015 - 11:03

    Gerjan:

    Erwin mooie blog. Mooi om te zien dat je daar je bier ook altijd lekker lang laat staan. Het ga je goed, xx Willy en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 3235

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 22 Juli 2015

Zon Zee & Ztage

Landen bezocht: